Saturday, April 16, 2016

Vw Golf 4 1997. – 2004.

Vw Golf 4

Vw Golf 4 je morao da ispravi sve greške svog prethodnika i da podseti na Golfa 2. Mesta na prednjoj klupi ima dovoljno, dok na zadnjoj viši putnici mogu imati problema sa prostorom za noge i glavu. Izgled kontrolne table Vw Golfa 4 je pravi nemački, sve je na svom mestu i svaki prekidač je, nekako, tu pri ruci. Nemački kvalitet je dokazan širom sveta, a Golf na svim meridijanima važi za dobar automobil. Svima je privlačan Vw Golf 4 : starijim, mlađim, sportski nastrojenim vozačima, ali i uvek za volanom nesigurnim ženama.
Četvrta generacija ovog modela ušla je na tržište sa novim standardima kvaliteta, posebno u unutrašnjosti i sa  još širom paletom uspešnih motora. Među njima su bili motori poznati iz Audija (pet ventila po cilindru) i veoma jaki dizelaši (130 i 150 KS) pružaju skoro sportske performanse. Smanjen je stopa nepouzdanosti  automobila.  Sa korisnikove tačke gledišta veliki značaj pored velikog izbora verzija i velikog izbor motora, je i  veliko tržište novih i polovnih rezervnih delova.
Vw Golf 4
Prtljažnik Golf 4 od 345 litara  (može biti povećano na 1185 litara , obaranjem zadnjih sedišta) je nešto manji od onoga što nudi konkurencija, dok su tu s druge strane solidna sedišta, koja su tvrda, ali i dovoljno ugodna na dužim putovanjima. Dovoljno je lak za upravljanje i manevrisanje po tesnim ulicama, dok je sa druge strane na auto putu upravljač dovoljno direktan, mada ne i sportski.
Karoserija Vw Golf 4 je 100% pocinkovana.
Vw Golf 4
Volkswagen Golf je jedan od legendarnog automobila. Posebno popularan na tržištu polovnih automobila. Nastavlja tradiciju pouzdanog saputnika koji vas neće izneveriti. Ipak, treba biti oprezan pre kupovine.
Vw Golf 4
Volkswagen Golf 4 je jedan od pouzdanih automobila. Nastavlja nasleđe prethodnih generacija. Međutim, potrebno je obratiti pažnju na neke greške koje su se dogodile pre svega u prvim godinama proizvodnje do 2000.
Najzastupljenije su verzije Golf 4 su sa troja i petoro vrata. Karavan nosi oznaku varijant, dok je kod nas kabriolet verzija prava egzotika. Uz jače agregate, mogao se dobiti i pogon na svim točkovima 4motion, čime je ponuda bila zaokružena. Inače, cena održavanja Vw Golf 4 je u proseku klase. Kod nas ima malo ovlašćenih Folksvagenovih servisa, dok onih divljih ima u izobilju. Ponuda rezervnih delova je odlična, pogotovo onih turskog porekla.

MOTOR

Vw Golf 4 motor

Volkswagen Golf IV (1997-2005) – benzinski motori, deo 1.

Verzija1.4 16V1.61.61.6 FSI1.8 20V
Motorbenzinacbenzinacbenzinacbenzinacbenzinac
Zapremina motora1390 cm31390 cm31598 cm31598 cm31781 cm3
Broj cilindara / ventilaR4/16R4/8R4/8R4/16R4/20
Max. snaga75 KS101 KS102 KS110 KS125 KS
Max. obrtni moment128 Nm145 Nm148 Nm148 Nm170 Nm
Performanse
Max. brzina171 km/h185 km/h188 km/h192 km/h201 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h13,5 s12,7 s10,9 s10,8 s9,9 s
Prosečna potrošnja  l/100 km6,98,07,46,99,0

Volkswagen Golf IV (1997-2005) – benzinski motori, deo 2.

Verzija1.8 T2.0 8V2.3 VR52.8 VR6
Motorbenz., turbobenzinacbenzinacbenzinac
Zapremina motora1781 cm31984 cm32324 cm32792 cm3
Broj cilindara / ventilaR4/20R4/8VR5/20VR6/24
Max. snaga150 KS116 KS150 KS204 KS
Max. obrtni moment210 Nm172 Nm205 Nm270 Nm
Performanse
Max. brzina216 km/h192 km/h216 km/h235 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h8,5 s10,5 s8,8 s7,1 s
Prosečna potrošnja  l/100 km8,47,910,210,8

Volkswagen Golf IV (1997-2005) – dizel motori

Verzija1.9 SDI1.9 TDI1.9 TDI1.9 TDI PD1.9 TDI PD1.9 TDI PD
Motordizelturbodizelturbodizelturbodizelturbodizelturbodizel
Zapremina motora1896 cm31896 cm31896 cm31896 cm31896 cm31896 cm3
Broj cilindara / ventilaR4/8R4/8R4/8R4/8R4/8R4/8
Max. snaga68 KS90 KS110 KS115 KS130 KS150 KS
Max. obrtni moment133 Nm210 Nm235 Nm285 Nm285 Nm320 Nm
Performanse
Max. brzina160 km/h180 km/h193 km/h195 km/h205 km/h216 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h17,2 s12,6 s10,6 s10,3 s9,6 s8,6 s
Prosečna potrošnja  l/100 km5,65,35,25,75,25,3
Paleta benzionskih motora Golf 4 počinje od 1.4L pa preko 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3 V5, 2.8V6 do 3.2 V6. Vw Golf 4 sa osnovnim 1.4-litarskim agregatom sa 75 KS i 16 ventila, ne pristaje karoseriji teškoj 1.160 kg. Bolji izbor svakako predstvalja jači, 1.6-litarski agregat od 100 KS. Doduše, on u proseku troši i preko 8,5 litara goriva, ali zato pređe više kilometara pre generalne od najslabijeg agregata. Ako želite nešto jače, savetujemo 1.8T sa 180KS, pa čak i isti samo bez turbine koja dodaje 30 konja. Prosečna potrošnja ovih modela je oko 6 litara bezolovnog benzina, ali samo ako ste jako nežni prema papučici gasa. V5 i V6 benzinci zahtevaju dublji džep obzirom da im je potrošnja, prema fabričkim podacima, 8 do 10 litara mada se ovom u realnim uslovima lako i duplira. Za one kojima je brzina najvažnija, najbolji izbor predstavlja rasni V6 od 2.8 litara i 240 KS.
Kod dizela, dve varijante. 1.9 litara sa i bez turbine (TDI i SDI). Bez pomoći turbo punjača, 1.9 dizel razvija 67KS, a sa turbom ima više različitih modela – 90, 100, 110, 130 pa čak i 150KS. Potrošnja je, prema fabrici, između 4 i 5 litara eurodizela, pa u realnosti, a posebno u gradskoj vožnji, očekujte koji litar više.
Najpopularniji 1.9 TDI agregat radne zapremine od 1.896 ccm nudio se u nekoliko verzija snage od 90 do 150 KS. Motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre po VW-ovom sistemu pumpa-brizgaljka je i danas jedan od boljih. Iako moderniji komon-rejl motori (HDI, JTD, dCi, D-4D) ravnomernije i mirnije rade, VW-ovi TDI motori ostvaruju čak bolje performanse uz istu potrošnju. Vibracije i buka su prisutni u nešto većoj meri nego kod gore pomenutih motora. Međutim, impresivni obrtni moment od čak 320 Nm pri samo 1.900 o/min (verzija od 150 KS) nudi ubedljiva ubrzanja (do stotke za 8,6 sekundi), te fenomenalna međuubrzanja sa kojima iza sebe kao od šale ostavlja i jače benzince. Uprkos velikoj snazi, potrošnja je mala i u proseku iznosi 5,4 l evro dizela (fabrika), dok je u realnim uslovima vožnje manja od 7,0 litara. Kod nas je najpopularnija TDI verzija sa 110 KS sa maksimalni obrtnim momentom od 235 Nm pri niskih 1.900 o/min. Odlične performanse uz prijatno nisku potrošnju od 5,1 litara (fabrika) ga stavljaju na listu želja svakog prosečnog vozača u Srbiji.
Motori kod Vw Golf 4 su veoma kvalitetni, izdržljivi i dugotrajni. Jedino treba voditi računa o redovnoj zameni ulja i pratećih delova po servisnom uputstvu. Kod dizela najbolje je zupčasti kaiš menjati na 60.000 km, bez obzira na servisno uputstvo koje preporučuje zamenu na 80.000km.

No comments:

Post a Comment